Obsahová strategie

Jste vyčerpaní od neustálého krmení (nízkoprahových a tudíž vysoce konkurenčních) sociálních sítí obsahem? Blogy postavené na základě analýzy klíčových slov a promyšlené strategie stále mají stále svůj smysl. Návštěvnost z vyhledávačů je stabilní a dlouhodobá i ve chvíli, kdy zrovna nový obsah netvoříte. Newslettery, e-mailové seriály, sociální sítě nebo push notifikace mohou být praktickými oběžnicemi, které vrací vaše publikum zpět na váš web - vaše hřiště, kde se hraje podle vašich pravidel.

Blog

Dobře pozicované články ve vyhledávačích postavené na základě analýzy klíčových slov a promyšlené strategie stále mají stále svůj smysl. Návštěvnost z vyhledávačů je stabilní a dlouhodobá i ve chvíli, kdy zrovna nový obsah netvoříte.

výhody
- máte jej plně pod kontrolou
- propojením s emailovými seriály z něj můžete udělat skvělý automat
- díky dobré pozicovaným článkům ve výsledcích vyhledávání má blog stabilní návštěvnost, i když netvoříte nový obsah

nevýhody
- psaní článků zabere velké množství času
- část uživatelů již nechce číst dlouhé články

Sociální sítě

Sociálně sítě jsou dobrým nástrojem na dlouhodobé budování vztahu s vaší komunitou. Své fanoušky můžete bavit i vzdělávat. Obsah je ale třeba vytvářet pravidelně a dlouhodobě a zároveň s časem může klesat váš dosah.

výhody
- můžete začít okamžitě
- hashtahy, označování a komentáře vás mohou propojit
- díky dobré pozicovaným článkům ve výsledcích vyhledávání má blog stabilní návštěvnost, i když netvoříte nový obsah

nevýhody
- pokud je neustále nekrmíte obsahem, algoritmy sociálních sítí rychle snižuje sledovanost i dosah
- vysoká konkurenčnost
- uživatelé se chtějí bavit a jsou neustále rozptylování

Další formy obsahu

Fotky, obrázky, infografiky se dobře hodí jak na sociální sítě, tak do blogových článků. Stejně tak jako audio a video obsah. Mnozí fanoušci již dnes nechtějí číst dlouhé články, ty ale stále mohou mít dobrou návštěvnost s vyhledávačů. Co takhle nabídnout více variant, jak mohou vaši čtenáři zkonzumovat váš obsah?

Kde mám na to vzít tolik času?

Jak můžete spojit všechny výhody a minimalizovat nevýhody? Jak můžete tvořit obsah efektivně, abyste s ním pokryli co nejvíce platforem? Pomohu vám vytvořit smysluplnou strategii, navrhnu vám nástroje, šablony a postupy, které budou odpovídat vašim možnostem. Tak aby vás tvorba obsahu bavila.

Pavel Ovesný