Obsahová strategie

Newslettery, e-mailové seriály, sociální sítě nebo push notifikace mohou být praktickými oběžnicemi, kterým se připomínáte vašemu publiku a vracíte ho zpět na váš web - vaše hřiště, kde se hraje podle vašich pravidel. Potřebujete ale strategii, jak tyto marketingové kanály propojit tak, aby fungovaly efektivně a synergicky. Sám jsem dlouholetý obsahový tvůrce a pomohu vám najít tu správnou strategii i konkrétní kroky, jak postupovat.

Má strategie stojí především na článcích a obsahu, tvořeném na základě analýzy klíčových slov. Je to cesta vytrvalců, ale návštěvnost z vyhledávačů je stabilní a dlouhodobá i ve chvíli, kdy zrovna nový obsah netvoříte. Narozdíl od neustálého krmení nízkoprahových a tudíž vysoce konkurenčních sociálních sítí, které přípomíná vytápění papírem. Hoří skvěle, ale musíte stále přikládat a dříve nebo později vám dojde palivo. Blogové články, dobré prolinkování a newslettery jsou pak spíše jako tvrdé dřevo, které hřeje opravdu dlouho.

Jaké jsou výhody a nevýhody jednotlivých druhů obsahového marketingu?

Blog

Dobře pozicované články ve vyhledávačích postavené na základě analýzy klíčových slov a promyšlené strategie stále mají stále svůj smysl. Návštěvnost z vyhledávačů je stabilní a dlouhodobá i ve chvíli, kdy zrovna nový obsah netvoříte.

výhody
- máte jej plně pod kontrolou
- propojením s emailovými seriály z něj můžete udělat skvělý automat
- díky dobře pozicovaným článkům ve výsledcích vyhledávání má blog stabilní návštěvnost

nevýhody
- psaní článků zabere velké množství času
- část uživatelů již nechce číst dlouhé články

Sociální sítě

Sociálně sítě jsou dobrým nástrojem na dlouhodobé budování vztahu s vaší komunitou. Své fanoušky můžete bavit i vzdělávat. Obsah je ale třeba vytvářet pravidelně a dlouhodobě a zároveň s časem může klesat váš dosah.

výhody
- můžete začít okamžitě
- hashtahy, označování a komentáře vás mohou propojit s publikem i podobně naladěnými lidmi
- rychle můžete vidět první výsledky (třeba získat první prodej nebo zákazníka)

nevýhody
- pokud je neustále nekrmíte obsahem, algoritmy sociálních sítí rychle snižují sledovanost i dosah
- jsou vysoce konkureční, protože začít tu může prakticky kdokoliv
- uživatelé se chtějí bavit a jsou neustále rozptylováni z mnoha stran

Další formy obsahu

Fotky, obrázky, infografiky se dobře hodí jak na sociální sítě, tak do blogových článků. Stejně tak jako audio a video obsah. Co takhle nabídnout více variant, jak mohou vaši čtenáři zkonzumovat váš obsah?

Kde mám na to vzít tolik času?

Jak můžete spojit všechny vyjmenované výhody a minimalizovat nevýhody? Jak můžete tvořit obsah efektivně, abyste s ním pokryli co nejvíce platforem? Pomohu vám vytvořit smysluplnou strategii, navrhnu vám nástroje, šablony a postupy, které budou odpovídat vašim možnostem. Tak aby vás tvorba obsahu bavila. Dejte mi vědět ještě dnes.

Pavel Ovesný